24 Μαρ 2012

Τώρα οι τράπεζες πρέπει να στηρίξουν την αγορά και τα νοικοκυριά.

Μια ελάχιστη κοινή συνισταμένη των κομμάτων που τάσσονται υπέρ της παραμονής στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ευρώ είναι η επιλογή του δρόμου της Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ύφεσης και της ανεργίας.

Η μετατροπή της Ανάπτυξης από ένα προεκλογικό σύνθημα σε μια ολοκληρωμένη και ρεαλιστική πρόταση θα πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο των επερχόμενων εκλογών και να αποτελέσει το κρίσιμο σημείο που θα ξεχωρίσει τις πολιτικές δυνάμεις που απλά έχουν καλές προθέσεις από αυτές που έχουν πρόγραμμα και είναι ικανές για να οδηγήσουν την χώρα στην έξοδο από την κρίση.
Η οικονομική ανάκαμψη μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και δημιουργηθούν οι κατάλληλες αναπτυξιακές συνθήκες.
Η πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση είναι το σταθερό οικονομικό περιβάλλον το οποίο πλέον διασφαλίζεται μετά την έγκριση του 2ου πακέτου Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης της Ελλάδος και του χρονοδιαγράμματος εκταμίευσης των 130 δις, τα οποία θα καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας τουλάχιστον έως το 2015 μαζί με τα έσοδα που θα προκύψουν από άλλες πηγές, όπως οι αποκρατικοποιήσεις.

Η δεύτερη προϋπόθεση που επετεύχθη είναι η διαδικασία ανταλλαγής των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που ολοκληρώνεται έως τις 11 Απριλίου με την ανταλλαγή και των ομολόγων που έχουν εκδοθεί. Με τον τρόπο αυτό θα εξυγιανθούν οι ελληνικές τράπεζες για να μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις, την αγορά και τα νοικοκυριά. Πιστεύω πως πολύ γρήγορα αυτό θα γίνει πραγματικότητα. Η Κυβέρνηση το έχει ξεκαθαρίσει προς τις διοικήσεις των τραπεζών πως η υποστήριξή τους τόσο από την Ε.Ε, όσο και από το Ελληνικό Δημόσιο, γίνεται για να διασφαλιστούν οι καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών, κάτι που το έχουμε ήδη πετύχει, και για να χρηματοδοτήσουν την αγορά.

Τρίτη βασική προϋπόθεση είναι η αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με την αναδιοργάνωση του παραγωγικού ιστού και τη δημιουργία ενός φιλικού επενδυτικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος που θα λειτουργεί ως μοχλός εξυπηρέτησης του πολίτη και στήριγμα της ανάπτυξης.

Τέταρτη βασική προϋπόθεση είναι ο εκσυγχρονισμός και η αποτελεσματική λειτουργία του κράτους, κράτος φιλικό προς την επιχειρηματικότητα και τον πολίτη.

Ο οικονομικός και αναπτυξιακός κύκλος που ανοίγεται μπροστά μας πρέπει να έχει ως κεντρικούς στόχους:

την αξιοποίηση τομέων της οικονομίας που μπορούν να μας δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα όπως είναι οι εξαγωγές, οι ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας), ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία και οι αναπτυξιακές υποδομές.

την παραγωγή προϊόντων και την προσφορά υπηρεσιών ποιότητας και υψηλής προστιθέμενης αξίας.

την κατάκτηση μιας σταθερής και υψηλής θέσης στην ανταγωνιστικότητα και παραγωγικότητα των επιχειρήσεων.

Την υποστήριξη του παραγωγικού κόσμου της περιφέρειας, γιατί εκεί η κρίση χτύπησε περισσότερο, αλλά και γιατί εκεί έχουμε και συγκριτικά πλεονεκτήματα ως χώρα.

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου μόλις έχουμε ξεπεράσει το σημείο της μεγαλύτερης καμπής και έχει αρχίσει η αντιστροφή της πορείας προς τα πάνω κάτι που δεν θα μπορούσε να γίνει όσο το βάρος του χρέους και των ελλειμμάτων μας τραβούσε προς τα κάτω.

Ξεκινάμε την προσπάθεια της ανάκαμψης έχοντας βάλει ως απόλυτες επιλογές και προτεραιότητες μας την μείωση της ανεργίας, την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και της κοινωνικής αλληλεγγύης και την αναπλήρωση ενός μέρους τουλάχιστον των απωλειών, ιδιαίτερα των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων.

Οι θυσίες των Ελλήνων πολιτών πρέπει να δικαιωθούν και θα δικαιωθούν.

ΥΓ* Άρθρο στην εφημερίδα Σήμερα

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΛΗΤΕΣ-ΠΡΟΔΟΤΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ! Κρυμμένοι πίσω από τους σιδηρόφρακτους μπάτσους θα «γιορτάσετε» την παλιγγενεσία της Πατρίδας που ρίξατε προς χάριν των τοκογλύφων πατρώνων σας στο λάκκο των λεόντων…»Δείτε τι έγραψε στο twitter ο Χάρρυ Κλυνν, αναφερόμενος στα άνευ προηγουμένου μέτρα της αστυνομίας

Ανώνυμος είπε...

Η αστυνομία έχει κάνει το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο. Κιγκλιδώματα και κάγκελα έχουν τοποθετηθεί από το Ζάππειο έως τα Προπύλαια, κατά μήκους όλου του δρόμου.ΜΑΓΚΡΙΟΤΗ ΖΗΤΟ Η ΔΙΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΟΥ. ΕΣΧΩΣ.

Ανώνυμος είπε...

Πως αισθανεστε βρε πολιτικαντηδες της κακιας ωρας που μαντρωσατε τον κοσμο πισω απο καγκελα? Πως αισθανεστε που ολη η ελλαδα σας φτυνει και σας μουτζωνει? Μα καλα δεν εχετε ιχνος τσιπας να ξεκουμπιστειτε να πατε στον αγυριστο? Εσεις ρε αχρηστοι ησασταν και θα ειστε στη μνημη των πολιτων ως η αληθινη χουντα. Δεν σας αξιζει τιποτα λιγοτερο απο την χλευη που δειχνει ο κοσμακης προς εσας. Κατεβηκατε στις παρελασεις για να τιμησετε τους ΗΡΩΕΣ του 1821 και σας ρωταω ευθεως και αν εχει ενας απο εσας, μονο ενας τα κοτσια ας απαντησει ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ 21 ΕΙΤΕ ΤΟΥ 40? Κατεβασαν σε κανεναν αυτοι τα βρακια τους? Καταστρεψαν αυτοι κανεναν λαο?
Αντε επιτελους να πατε να πνιγειτε ολοι σας αλλα απο εδω και στο εξης θα ζειτε με το φοβο μας.
ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!!!!

Ανώνυμος είπε...

Επιστράτεψαν τις ορδές των πραιτοριανών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να τους προστατέψουν από την οργή και την αγανάκτηση του κόσμου.
Έβαλαν τους ασφαλίτες και τους χαφιέδες να ζητωκραυγάζουν και να τους επευφημούν, μάδησαν τις μανταρινιές για να αποφύγουν το λιθοβολισμό του μαινόμενου πλήθους που τους αναμένει στη γωνιά οποιαδήποτε στιγμή επιδιώξουν να ξεμυτίσουν. Μίλησαν για περισυλλογή, ομοψυχία και για το αθάνατο 21 που συνεχίζουν να το τιμούν με την πολιτική τους, σαν εκπρόσωποι όλων μας.

Αυτοί: Το πολιτικό και υπαλληλικό προσωπικό της τάξης που υπηρετούν. Ο ένοικος του προεδρικού μεγάρου, ο τραπεζίτης των Βρυξελλών κι όλη η κουστωδία που με το αζημίωτο έβαλε χαλινάρι μεσαιωνικής υποδούλωσης στην εργαζόμενη πλειοψηφία για τις ορέξεις της αστικής τους τάξης.
Μάταια όμως. Το ποτάμι της οργής και της Αγανάκτησης πίσω δεν γυρνά.

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΨΗΦΙΣΕΙ ΚΑΠΙΟς ΜΑΛΑΚΑΣ ?

ΓΙΑ ΒΓΕΣ ΕΞΩ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΕΙΣ ...

ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ .... ΠΟΥ ΔΕΝ ....

Ανώνυμος είπε...

Ποινές φυλάκισης για τους «Δεν πληρώνω»!
Αυστηρότατες κυρώσεις προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα δημόσια έργα που βρίσκεται υπό επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 143 απαγορεύεται και τιμωρείται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του οδοστρώματος και των εγκατεστημένων σε αυτό σταθμών διοδίων και η παρεμπόδιση της λειτουργίας των σταθμών διοδίων με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να μη γεννώνται υποχρεώσεις αποζημίωσης του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους, σε περιπτώσεις κινητοποιήσεων.

Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, το Δημόσιο θα πρέπει να εξασφαλίζει στους παραχωρησιούχους την αδιατάρακτη άσκηση του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης των έργων παραχώρησης. Στο πλαίσιο αυτό όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων, μέρος ή ολόκληρο το οδόστρωμα, θα τιμωρούνται για παρακώλυση συγκοινωνιών με φυλάκιση από τρεις (αν η πράξη τελέστηκε με πρόθεση) έως έξι μήνες (αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια), όπως προβλέπει η παράγραφος 1 του άρθρου 292 του ποινικού κώδικα. Επίσης, θα αφαιρούνται οι πινακίδες ειδικών κατηγοριών οχημάτων, όπως και η άδεια του οδηγού τους. Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο, θα δίνεται η δυνατότητα διαπίστωσης παραβάσεων στους οδικούς άξονες μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων. Όσον αφορά το τίμημα, το Δημόσιο -από τη στιγμή έναρξης ισχύος του πολυνομοσχεδίου- θα μπορεί να εφαρμόζει κατά την κατασκευαστική περίοδο ενός οδικού άξονα την πολιτική διοδίων που εκάστοτε κρίνει πρόσφορη για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται στους χρήστες. Αυτό είτε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, είτε ύστερα από μονομερή απόφασή του, αλλά με την υποχρέωση να καταβάλλει σε αυτή την περίπτωση αποζημίωση στις παραχωρησιούχους κοινοπραξίες. Επίσης, εάν κριθεί απαραίτητο, το Δημόσιο θα μπορεί να ελαφρύνει κάποιες κατηγορίες χρηστών. Παράλληλα, το Δημόσιο θα μπορεί να διαμορφώνει την τιμή διοδίων μέχρι το ύψος του ανωτάτου ορίου διοδίων τελών που προβλέπει η οικεία σύμβαση παραχώρησης. Στόχος της συγκεκριμένης διάταξης είναι να μειώνονται οι αποζημιωτικές υποχρεώσεις του Δημοσίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις συμβάσεις παραχώρησης. Όσον αφορά στους άξονες, οι οποίοι αν και είναι ημιτελείς, οι χρήστες υποχρεούνται να καταβάλλουν διόδια, το πολυνομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα παράδοσης εκ μέρους του Δημοσίου ή/και εκμετάλλευσης εκ μέρους των παραχωρησιούχων τμημάτων ή/και υποτμημάτων των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται είτε από το Δημόσιο είτε τους παραχωρησιούχους, μετά την παρέλευση της προθεσμίας περάτωσής τους, στην περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Όπως δηλαδή προβλέπει το άρθρο 143, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορεί να επιτρέπεται η λειτουργία των σταθμών διοδίων στην περίπτωση των αξόνων των οποίων η κατασκευή έχει σταματήσει με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Τα τέλη διοδίων στην περίπτωση αυτή επιβάλλονται και αφορούν μόνο το μήκος του περαιωμένου τμήματος του υπόψη υποτμήματος. Τα έσοδα του σταθμού διοδίων η λειτουργία του οποίου αναστέλλεται με την ανωτέρω απόφαση, θα αποδίδονται στον δικαιούχο τους από τον εκάστοτε λειτουργό του καθοριζόμενου με την ως άνω απόφαση σταθμού διοδίων. Ως αναμενόταν το νομοσχέδιο δεν προβλέπει μαζική μείωση του τιμήματος των διοδίων, όπως υποσχόταν πριν από μερικούς μήνες ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, αλλά και ο πρώην υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. Την ίδια στιγμή, το κίνημα «δεν πληρώνω» θα συμμετάσχει στις επικείμενες εθνικές εκλογές, γεγονός που έχει δημιουργήσει «εμφύλιο» μεταξύ ανάλογων κινήσεων πολιτών που υποστηρίζουν τη μη καταβολή διοδίων…

Ανώνυμος είπε...

Η απάτη των διοδίων συνεχίζεται! Νέος νόμος-έκτρωμα υπό ψήφιση στη βουλή!
Εισάγεται άρθρο με το οποίο απαγορεύεται και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης η με οποιονδήποτε τρόπο κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του...
οδοστρώματος και των εγκατεστημένων σ’ αυτό σταθμών διοδίων.

Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να εισπράττουν διόδια ακόμα και εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί τμήματα των αυτοκινητόδρομων και μάλιστα οι τιμές θα είναι οι ανώτατα προβλεπόμενες σε κάθε σύμβαση παραχώρησης!

Περιμένουμε να δούμε τη στάση που θα κρατήσουν οι βουλευτές μας μπροστά σ’ αυτό το νέο έκτρωμα.