23 Μαρ 2007

«Κουκουλοφόροι ή Πολύδωρας»

Τώρα οι περισσότεροι κατάλαβαν ότι το δίλημμα «κουκουλοφόροι ή Πολύδωρας» ήταν τεχνητό και επικίνδυνο. Η Κυβέρνηση δείχνει να μην καταλαβαίνει, ότι η αντιεκπαιδευτική και αυταρχική της πολιτική και συμπεριφορά δημιουργεί την ένταση. Μια ένταση από την οποία προσπάθησε και προσπαθεί να αποκομίσει πολιτικά οφέλη.
Παγιδευμένη από την πολιτική της, δεν μπορεί να δώσει διέξοδο στην κρίση.
Η διέξοδος βρίσκεται στον ανοιχτό και δημοκρατικό διάλογο για τα ουσιαστικά προβλήματα της Παιδείας και των νέων.

7 σχόλια:

e-politis είπε...

Καταρχην, να σας καλωσορισω στην μπλογκοσφαιρα, ελπιζοντας πως ενδιαφερεστε πραγματικα να προηχθει ο πολιτικος διαλογος μεσα απο αυτη τη διαδικασια.
Σχετικα με το post σας, αυτο που βγαινει συμπερασματικα απο ολη αυτη την κριση στην παιδεια, περαν του οτι οι αλλαγες απαιτουν διαλογο αλλα και ρηξεις με οσους εκμεταλλευονται και βολευονται με την υπαρχουσα κατασταση στα πανεπιστημια, ειναι πως η ελληνικη κοινωνια χαρακτηριζεται απο μια εντονη συντηρητικη στροφη, που της επιτρεπει να αυτοπαγιδευεται στους διαφορους Πολυδωρες. Και για να γινει αυτος χρειαζεται πρωτιστως ενας ξεκαθαρος και δημοκρατικος λογος απο την πλευρα του ΠΑΣΟΚ, ενας λογος που θα αλλαξει την κοινωνια, θα τη μετατοπισει απο το συντηρητισμο στον οποιο βρισκει καταφυγιο τωρα.

Ανώνυμος είπε...

e- politi symwnw kata basi mazi sou. Wstoso ta dyo megala kommata de diaferoun simera. Den mporeis na isxyristeis oti ena apo ta dyo einai pio proodeutiko apo to allo giati einai kommata diaxeirisis. Den einai kommata arxwn, ideologias i basis. Skepsou oti akoma kai sto 8ema tis paideias to "proodeutiko" pasok den exei kseka8ari 8esi. Auto me lypei kai me problimatizei, giati apo auto 8a perimena mia pio wrimi stasi

e-politis είπε...

για bollek,
βασικο προβλημα του πολιτικου μας συστηματος σημερα ειναι η ταυτιση των δυο μεγαλων καμματων σε μεγαλα θεματα αφου λειτουργουν εγκλωβισμενα στη διαχειριστικη λογικη. Και αυτη ειναι και βασικη αιτια της απαξιωσης της πολιτικης ενω οι ιδιοι οι πολιτκοι εθελοτυφλουν.

Σχετικα με την απαξιωση-κριση της πολιτικης και την ταυτιση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ η αποψη μου βρισκεται αναλυτικα στο http://epoliteia.blogspot.com/2007/02/h_8786.html. (λογω χωρου δεν μπορω να την καταχωρησω εδω). Αν θες διαβασε την και περιμενω τα σχολια σου. Αναφορικα με αυτο το θεμα θα με ενδιαφερε και η αποψη του κυριου Μαγκριωτη.

Γιάννης Μαγκριώτης είπε...

6. ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΣΕ e-politis & bollek
Το ΠΑΣΟΚ τόσο με τον Πρόεδρό, όσο και με τα συλλογικά του όργανα, έχει διατυπώσει προτάσεις συνολικά για το εκπαιδευτικό σύστημα.
Δυστυχώς σε ένα βαθμό τα εσωτερικά μας προβλήματα και κυρίως η άρνηση της κυβέρνησης για ουσιαστικό διάλογο, δεν μας επέτρεψαν να τις προβάλουμε με αποφασιστικότητα.
Αναλυτικές θέσεις υπάρχουν και στο site του ΠΑΣΟΚ.
Σας θυμίζω και πρόσφατο δικό μου άρθρο στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» στις 24-2-07 με βασικές επισημάνσεις για την αναγκαιότητα βαθέων αλλαγών στα ΑΕΙ.
Όσο αφορά την αναλυτική άποψη του e-politis για την «απαξίωση-κρίση της πολιτικής και την ταύτιση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ» θα επισκεφθώ την ιστοσελίδα που μου επισημαίνει και θα σχολιάσω.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Μαγκριώτη,
Θα ήθελα να θέσω ένα συγγενικό θέμα προς συζήτηση.
Μελετώντας το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, υποψιάζομαι ότι υπάρχουν άλλες πολιτικές σκοπιμότητες που υποκινούνται από στελέχη της κυβέρνησης.
Όπως όλοι καταλαβαίνουν διαβάζοντας το, παραποιεί την Ιστορία και εγγυμονεί κινδύνους για την υιοθέτηση λανθασμένων αντιλήψεων από τις νέες γενιές.
Ποια είναι η άποψη σας για το θέμα αυτό; Γιατί δεν δίνεται η δυνατότητα αναγέννηση του Εθνικισμού στους νέους, όταν μάλιστα ο Ελληνισμός πλήττεται καθημερινά και γιατί η αντιπολίτευση δεν έχει ασκήσει μέχρι τώρα σοβαρή κριτική πάνω στο θέμα αυτό;

Γιάννης Μαγκριώτης είπε...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ e-politis "H πολιτική απαξιώνεται, οι πολιτικοί εθελοτυφλούν".
Η αξιοπιστία είναι χαμηλή, όχι όμως η χειρότερη από το ’74. Κάνουν κακό οι πολιτικοί που αγνοούν το πρόβλημα.
Στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ έχουμε προτάσεις που ταυτίζονται με τις δικές σου απόψεις.
Η πρότασή μας για την Ελλάδα των Περιφερειών (βλέπε σχετικά http://dialogos.pasok.gr), Ο Καποδίστριας 2 στην Τ.Α. και το μεικτό εκλογικό σύστημα, όπως και εσύ προτείνεις, μπορούν να ενισχύσουν την αυτονομία, την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια του πολιτικού συστήματος.
Η ανανέωση του πολιτικού δυναμικού, είναι υπόθεση των κομμάτων, των ηγεσιών και των πολιτών. Συμφωνώ με την οροφή στις θητείες.
Η δημοκρατία έχει οικονομικό κόστος και πρέπει να το αποδεχτούμε διαφορετικά κλείνουμε το μάτι στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Οι αλλαγές στο κοινωνικό μοντέλο της χώρας και στο εκλογικό σύστημα, χτυπούν την αδιαφανή σχέση πολιτικών και οικονομικών παραγόντων.
Συμφωνώ ότι υπάρχει μεγάλος λαϊκισμός στο σύστημα κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης. Αυτό αντανακλά παρ’ όλα τα σημαντικά βήματα του πολιτικού μας συστήματος την ανορθολογική του λειτουργία.
Τις καθυστερημένες παραγωγικές, κοινωνικές δομές και νοοτροπίες .
Δεν ξέρω εάν η απόλυτη αναλογική τώρα είναι η λύση, γιατί και τα δύο μεγάλα κόμματα είναι «καταδικασμένα» να είναι πολυσυλλεκτικά. Τα μικρότερα στην εποχή μας έχουν τα δικά τους προβλήματα. Στους κόλπους τους έχουν ψηφοφόρους με ριζικά διαφορετικές απόψεις. Το συνεκτικό στοιχείο τους, δεν είναι μια ιδεολογία, αλλά η άρνηση ή η αμφισβήτηση σ’ αυτό που υπάρχει.

Γιάννης Μαγκριώτης είπε...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΟ 26 Μάρτιος 2007 6:57 μμ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Το βιβλίο το αγόρασα και το διάβασα, πριν πάρει το θέμα δημοσιότητα, γιατί μία ομάδα πολιτών μας είχε στείλει μια επιστολή. Αναμφίβολα είναι διαφορετικό από αυτό που έχουμε διαβάσει. Υιοθετεί την κριτική παιδαγωγική μέθοδο, που σίγουρα είναι δύσκολη, γιατί έχουμε μάθει στην παλιά, της «αποστήθισης». Θέλει κριτικό πνεύμα, αναζήτηση, διάλογο, πρόσθετες πηγές ενημέρωσης.
Παρουσιάζει τα γεγονότα ως αποτέλεσμα πιο περίπλοκων και σύνθετων διεργασιών και αυτό είναι επιστημονικά ορθό.
Βέβαια φαίνεται πως έχει ελλείψεις και λάθη.
Πιθανόν να μην έπρεπε να εισαχθεί απ’ ευθείας στην τάξη και να διδαχθεί πιλοτικά για 2 – 3 χρόνια σε ένα επιλεγμένο αριθμό σχολείων για να βγουν πιο ώριμα συμπεράσματα, όπως τόνισαν και οι εκπρόσωποι των δασκάλων.
Πιστεύω, ότι η αντίδραση της κυρίας Γιαννάκου είναι ορθή, αρκεί να μην υποκύψει σε εσωκομματικές και εξωθεσμικές πιέσεις.