16 Ιουλ 2011

Με αφορμή ορισμένα δημοσιεύματα ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, δηλώνει τα παρακάτω:

«Θα ήθελα και πάλι να διευκρινίσω τη θέση της Κυβέρνησης, για το θέμα των Πέντε Αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με το σύστημα των Συμβάσεων Παραχώρησης και τα Διόδια.
Οι Πέντε Συμβάσεις Παραχώρησης διαμορφώθηκαν από την Κυβέρνηση της ΝΔ και κυρώθηκαν με Νόμο στην Βουλή το 2007. Στις Συμβάσεις αυτές προβλέπονται πότε και που θα τοποθετηθούν διόδια, ποιες θα είναι οι αυξήσεις τους και πότε θα γίνουν.
Προβλέπεται επίσης, ότι κάθε αλλαγή στις Συμβάσεις θα πρέπει να συμφωνείτε και από τις δύο πλευρές, Δημόσιο και Ιδιώτες, διαφορετικά δεν μπορεί να υπάρξει.
Τα διόδια είναι πυκνά και ακριβά και με βάση τις Συμβάσεις του 2007 θα είχαν αυξηθεί και άλλο, από 30-50% από 01-01-2011 και 01-06-2011. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εισπράξεις από τα διόδια χρηματοδοτούν σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή των έργων.
Αυτήν την επιλογή έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, επειδή προώθησε ταυτόχρονα την κατασκευή και των πέντε αυτοκινητόδρομων, χωρίς να έχει την δυνατότητα σημαντικής Εθνικής και Κοινοτικής συμμετοχής.
Η Εθνική και Κοινοτική συμμετοχή καλύπτει μόνο το 25% της χρηματοδότησης των έργων. Το 28% της χρηματοδότησης κατά την διάρκεια της κατασκευής καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων και το υπόλοιπό περίπου 47% είναι κυρίως η συμμετοχή των Τραπεζών, Ελληνικών και Ξένων και των Παραχωρησιούχων.
Από το 2008, όταν ο Γιώργος Παπανδρέου με όρισε υπεύθυνο για τα Δημόσια Έργα, είχα μιλήσει για το μεγάλο πρόβλημα των διοδίων και κυρίως το πρόβλημα που θα προέκυπτε μετά το 2009 όταν θα ερχόταν και οι μεγάλες αυξήσεις. Γι’ αυτό και πρότεινα από τότε την μείωση των διοδίων και να βρεθεί άλλος τρόπος κάλυψης του ελλείμματος χρηματοδότησης των έργων που θα προέκυπτε από αυτήν.
Αυτήν την πρόταση, δημόσια ως κυβέρνηση, την διατυπώσαμε στις αρχές του 2010. Η πλευρά των ιδιωτών δεν δέχτηκε τότε να συζητήσει το θέμα αυτό. Το δέχθηκε για πρώτη φορά το Φθινόπωρο του 2010. Δουλέψαμε πάρα πολύ και από τον Απρίλη του 2011 ήμασταν έτοιμοι με προτάσεις για τις λύσεις όλων των προβλημάτων που είχαν οι Συμβάσεις, ή που προέκυψαν στην πορεία κατά την εκτέλεση των έργων, όπως οι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για πολλά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, η κατασκευή των οποίων θα είχε μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Όπως γνωρίζετε έχουμε υπογράψει και Συμφωνίες Συναντίληψης με τους 5 Παραχωρησιούχους που καλύπτουν όλα τα θέματα. Στις πέντε συμφωνίες πλαίσιο περιλαμβάνεται και η μείωση των διοδίων.
Όπως γνωρίζεται όμως ο αποφασιστικός παράγοντας της ιδιωτικής πλευράς είναι οι Τράπεζες, των οποίων η δανειοδότηση καλύπτει περίπου το 40% του συνολικού κόστους κατασκευής των έργων. Οι Τράπεζες, 11 Ελληνικές και 32 Ξένες, παρ’ ότι έχουν αποδεχθεί το Πλαίσιο Συναντίληψης Δημοσίου-Παραχωρησιούχων, δεν αρχίζουν την χρηματοδότηση των έργων, την οποία έχουν σταματήσει από τον προηγούμενο χρόνο, γιατί κατά την εκτίμησή τους τα έργα δεν είναι βιώσιμα και συνεπώς κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους. Το Δημόσιο διαφωνεί πλήρως με την εκτίμηση αυτή και έχει ζητήσει και ζητά από τις Τράπεζες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση των έργων.
Συνεπώς, η ουσιαστική συμφωνία με τις Τράπεζες ακόμη δεν έχει επιτευχθεί, γι’ αυτό και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί και η συμφωνία για την μείωση των διοδίων.
Εμείς επιμένουμε στη θέση μας, θα υπερασπιστούμε το Δημόσιο Συμφέρον, τα αναπτυξιακά έργα, τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη και φυσικά τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων που πληρώνουν σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σε τμήματα αυτοκινητοδρόμων που δεν έχουν κατασκευαστεί, ακριβά διόδια.
Σε αυτό τον αγώνα πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Είναι δύσκολος και σκληρός, γιατί ουσιαστικά είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που έχει η χώρα.
Η επίλυσή του, ουσιαστικά θα σημαίνει και αρχή εξόδου της χώρας από την κρίση. Όπως ξέρετε ο Πρωθυπουργός όλη αυτή την περίοδο δίνει μάχη στα Ευρωπαϊκά Όργανα και μέρος της μάχης είναι και τα θέματα της χρηματοδότησης των έργων.
Πιστεύω πως θα κερδίσουμε αυτή την μάχη. Πιστεύω πως μπορεί μέσα στο Καλοκαίρι να έχουμε την επαναχρηματοδότηση των έργων, που θα σημαίνει και την δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης και φυσικά τη μείωση των διοδίων.
Η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις ευθύνες τις. Το Δημόσιο έχει λύσει όλα τα προβλήματα που κληρονόμησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν έχει καμία ευθύνη για το ότι οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση των έργων με αποτέλεσμα να έχουν σταματήσει σχεδόν τα περισσότερα εργοτάξια, να έχει χάσει κόσμος τη δουλειά του και φυσικά να μη μπορεί να υλοποιηθεί η συμφωνία για τη μείωση των διοδίων.
Πρέπει να αναλάβουν όλες οι πλευρές τις ευθύνες τους. Αν έχουν κάτι διαφορετικό να πουν, να το πουν δημόσια. Οι πολίτες μας κρίνουν όλους, κανείς δεν μπορεί να κρύβεται, κανείς δεν μπορεί να αλλοιώνει την πραγματικότητα είτε από άγνοια, είτε απλώς από διάθεση κριτικής προς την κυβέρνηση, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο».

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι Τράπεζες, 11 Ελληνικές και 32 Ξένες, παρ’ ότι έχουν αποδεχθεί το Πλαίσιο Συναντίληψης Δημοσίου-Παραχωρησιούχων, δεν αρχίζουν την χρηματοδότηση των έργων, την οποία έχουν σταματήσει από τον προηγούμενο χρόνο, γιατί κατά την εκτίμησή τους τα έργα δεν είναι βιώσιμα και συνεπώς κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματα τους.
---------------------
Αυτά μας γράφεις παραπάνω Μαγκριώτη ...
Εφόσον λοιπόν τα έργα έρχουν σταματήσει και οι Τράπεζες έχουν διακόψει την χρηματοδότηση ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΑς ΠΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ ? ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ? ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ? ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΕΡΓΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ?

ΠΩς ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙΣ ΕΣΥ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΑΜΟΓΙΑ ?
ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΕΧΕΙΣ ΛΑΒΕΙ ?

ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ?

ΓΙΑΤΙ ΜΑΓΚΡΙΟΤΗ ?

Ανώνυμος είπε...

τελειώνεις σε λίγο μαγκρίώτη ....

να δούμε μέχρι ποτε θα μεένεις εκεί ...

Ανώνυμος είπε...

Αλλά υπάρχει και ένα στοιχείο αρκετά σοβαρό, που πολλοί δεν το λαμβάνουν υπ’ όψη. Το ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΧΡΕΟΣ τού ίδιου του ΠΑΣΟΚ ώς κόμματος! Το κόμμα πρίν 1 χρόνο περίπου, βάσει εγγράφου που φέρει την υπογραφή του Υπουργού Ιωάννη Ραγκούση, κοινοποιημένο στους κ.κ. βουλευτές Ροντούλη, Πολαίδη, Βελόπουλο, Μαρκάκη και Κολοκοτρώνη, χρωστούσε 96.800.000 ευρώ στην ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, 10.000.000 ευρώ στη MARFIN EGNATIA BANK και στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 5.000.000 ευρώ με συμβάσεις που λήγουν το 2013 και 2015 αντίστοιχα. Συνολικό χρέος 111.800.000 ευρώ! Ποσό μυθώδες, ακόμη και για ένα κόμμα εξουσίας! Πώς θα μπορούσε αυτό το χρέος να πληρωθεί; Και – το κυριώτερο – ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ για να εκταμιευθούν αυτά τα χρήματα; Αντιλαμβάνεσθε λοιπόν, οτι ο κύριος Παπανδρέου, εαν έχανε τις εκλογές του 2009 και με το φόβο οτι βάσει των οικονομικών προβλέψεων οτι τα επόμενα 3 με 4 χρόνια θα υπάρξει οικονομική ύφεση λόγω των χρεών της Ελλάδας, θα έμπαινε τόσο ο ίδιος, όσο και το κόμμα του, σε μεγάλες περιπέτειες.

Αλλωστε, είναι γνωστό τοις πάσιν, οτι εάν κάποιος αρχηγός κράτους είναι δέσμιος σε τραπεζίτες, παύει να είναι αρχηγός και εκτελεί εντολές των τραπεζιτών. Επρεπε λοιπόν να πάρει με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο την εξουσία για να γλυτώσει τόσο ο ίδιος, όσο και το κόμμα του, μια πιθανή χρεοκοπία. Και όχι μόνον αυτό, αλλά και για να εξυπηρετήσει, εκβιαστικά, τα κελεύσματα των δανειστών και των άλλων εξουσιαστών του. Γι αυτό ο κύριος Παπανδρέου, με την πρώτη κιόλας μέρα που κάθησε στην πρωθυπουργική καρέκλα, αναζήτησε τρόπους διεξόδου της χώρας απο τον κίνδυνο που πλησίαζε με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς κάν να απευθυνθεί στους ευρωπαίους εταίρους του παρά άνοιξε διάλογο με το ΔΝΤ, ενώ δεν είχε κανένα τέτοιο δικαίωμα, σχεδόν με το «καλημέρα», αποδεδειγμένα και δια στόματος Στρος-Κάν, βάσει των δηλώσεων του τελευταίου στο κανάλι CANAL+. Χώρια του γεγονότος οτι διέσυρε τη χώρα συνεχώς με δηλώσεις δικές του και των συνεργατών του υπουργών, δηλώσεις του στύλ «Κυβερνούμε μια χώρα απατεώνων»...

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου ρε Μαγκριώτη !!

δε καταλάβαίνεις τιποτα εσύ ...

οι οδηγοί πληρωνουν διοδια στις ανύπαρκτες κοινοπραξίες και κάποιοι έξυπνοι εισπράτουν ...

εσυ τι κάνεις ? τι ευθύνη έχεις ?

?????

Ανώνυμος είπε...

Από την άνοιξη του 2008 ως και σήμερα, χωρίς κανέναν άμεσο κρατικό έλεγχο λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων στους εθνικούς δρόμους...
σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει η Ομοσπονδία Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη επιστολή, η Ομοσπονδία Εργαζομένων ζητά να εγκατασταθούν συστήματα καταγραφής των διελεύσεων οχημάτων.
σύμφωνα με το οποίο, με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί.
Υπολογίζεται ότι ο έως τώρα τζίρος από τα διόδια ξεπερνά τα 1,5 δισ. ευρώ την στιγμή που οι εργολάβοι διαμαρτύρονται για μείωση των εσόδων λόγω της οικονομικής κρίσης. Έχουν βεβαίως υποχρέωση να παραδίδουν στοιχεία από τις εισπράξεις, αλλά ο εκ των υστέρων έλεγχος είναι δύσκολος.
Στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί είχαν εντοπιστεί δύο εργαζόμενοι της κοινοπραξίας που έδιναν συστηματικά στους οδηγούς παραχαραγμένες αποδείξεις. Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη και εκκρεμεί η εκδίκασή της από τις αρχές του 2009.
Ζητεί, επίσης, επέκταση των ελέγχων στα έσοδα από τα διόδια στην Αττική οδό και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για να διαπιστωθεί αν έχει γίνει η αποπληρωμή του κόστους κατασκευής τους.
«Είναι υποχρέωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να θέσει άμεσα σε λειτουργία το σύστημα καταγραφής διέλευσης οχημάτων και είσπραξης τελών διοδίων, το οποίο θα είναι ηλεκτρονικά συνδεδεμένο με το σύστημα καταμέτρησης των παραχωρησιούχων, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τα έσοδα που αναλογούν στο Δημόσιο», αναφέρεται στο έγγραφο της ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού από το 2013 το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει μέρος των διοδίων, που ως το 2037 θα φτάσει ως το 93% από τα έσοδα των διοδίων, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007.
«Αρκεί η έκδοση μιας υπουργικής απόφασης», επισημαίνει στην εφημερίδα ο Θόδωρος Αδάμος, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ). Ο οποίος εξηγεί ότι οι συμβάσεις προβλέπουν έλεγχο της είσπραξης των διοδίων και μάλιστα με έξοδα των παραχωρησιούχων. Επιπλέον με την εγκατάσταση κεντρικού συστήματος ελέγχου για το σύνολο των αυτοκινητόδρομων οι οδηγοί που διαθέτουν τις ειδικές συσκευές αυτόματης χρέωσης θα μπορούν να κινούνται σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο και να μην ταλαιπωρούνται στις ουρές για τα χειροκίνητα γκισέ.
Παλιά κόλπα
Από την εποχή που τα διόδια λει
Από το 1998 και ως τις αρχές του 2005 είχε τεθεί σταδιακά σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο σύστημα είσπραξης και στους 19 σταθμούς που λειτουργούσαν τότε στους εθνικούς δρόμους και επέτρεπαν το αυτόματο τσεκάρισμα όλων των κατηγοριών οχημάτων που περνούσαν από τους σταθμούς διοδίων και την έκδοση της σωστής απόδειξης. Τα έσοδα το 2007, τελευταία χρονιά που τα διόδια λειτούργησαν σε 12μηνη βάση υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, είχαν φτάσει τα 156 εκατ. ευρώ και οι ρυθμοί αύξησης ήταν της τάξης του 5% το χρόνο, για την τελευταία πενταετία.
Με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί. Οι υποδομές αξιοποιούνται μόνο στους σταθμούς του τμήματος Μεταμόρφωση-Σκάρφεια.
Οι δυνατότητές του εξακολουθούν να λειτουργούν πλήρως μόνο στο σταθμό των Μαλγάρων και στη σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας, που παραμένουν στην ευθύνη του Δημοσίου.
Από την άνοιξη του 2008, όταν τα διόδια παραχωρήθηκαν στους κατασκευαστές, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 50-180%, ενώ οι σταθμοί έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και φτάνουν πλέον τους 34. Υπολογίζεται ότι τα ετήσια έσοδα αγγίζουν τα 450-500 εκατ. ευρώ, ακόμα και με μείωση της κυκλοφορίας κατά 10% το χρόνο, όπως υπολογίζουν οι εργολάβοι.

Ανώνυμος είπε...

Βγαινοντας απο τον κομβο Λεπτοκαρυας με κατευθυνση προς Θεσ/νικη τα οχηματα ειναι αναγκασμενα να σταματουν για μερικα δευτερολεπτα στον σταθμο διοδιων...
χωρις ομως να πληρωνουν. Το ερωτημα ειναι γιατι τοτε να σταματουν. Οι απαντησεις που δοθηκαν ηταν απλα για στατιστικους λογους ή για μετρηση του υψους του οχηματος!! Δεν νομιζω αγαπητε συμπατριωτη Μαγκριωτη να τα πληρωνεις εσυ αυτα, μεσω των φορων που πληρωνουμε οσοι πληρωνουμε. Και αφου ταχθηκες στις υπηρεσιες των εργολαβων και εσυ, κυριως με την ποινικοποιηση της διελευσης χωρις πληρωμη σαν παραβαση του κοκ, τωρα που σε αφησαν ξεκρεμαστο με τις μειωσεις των διοδιων που δεν κανουν... Γιατι Δ Ε Ν καταγγελεις τις συμβασεις παραχωρησης αφου το κρατος ειναι καθολα ενταξει στις υποχρεωσεις του ενω οι εταιριες εκμεταλλευσης δεν συνεχιζουν τις εργασιες οπως ειχαν δεσμευτει με την γνωστη καταπτυστη αποφαση της βουλης!! Για το υπερτιμημενο κοστος των εργων δε, ακομα δεν εχει λαβει απαντηση ο Ελληνικος λαος.

Ανώνυμος είπε...

Μα τι μας λέτε συνέχεια!Η ίδια καραμέλα.Από το πολύ πιπίλισμα έλιωσε!Τις αποικιακού τύπου συμβάσεις τις ψηφίσατε κι εσείς και γνωρίζατε πολύ καλά τι περέχουν.Πείτε μας κάτι άλλο..

Ανώνυμος είπε...

ουστ απο δω

Ανώνυμος είπε...

Βιάζεται να… φύγει ο Μαγκριώτης
Το πόσο απελπισμένοι είναι στην κυβέρνηση και πόσο γρήγορα θέλουν φύγουν, εξηγούσε στην παρέα του... το Σάββατο το μεσημέρι, ο Γιάννης Μαγκριώτης. «Όσο πιο γρήγορα μας πάρουν την εξουσία, τόσο πιο γρήγορα θα λυτρωθούμε» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο έμπειρος υφυπουργός του Παπανδρέου, βλέπει τα αδιέξοδα και βιάζεται για να έχει τουλάχιστον μια ελπίδα να μπορεί να περπατήσει ξανά στη Θεσσαλονίκη. Γιατί γνωρίζει καλά ότι το κλίμα στην κοινωνία είναι εκρηκτικό κι αν ξεσπάσει θύελλα τότε όπως λέει κι ο θυμόσοφος λαό μας μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά!

Ανώνυμος είπε...

Να με τι ασχολειται σήμερα ο Μαγκριώτης ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟς Π ΜΙΣΘΟς ΤΟΥ:

«Δωράκι» 22 εκατ. σε κατασκευαστικέ

Τη διαγραφή προστίμου-μαμούθ, ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, για αυθαιρεσίες σε κτίσματα της «Νέας Οδού Α.Ε.» δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών.Σε σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται εδώ και μήνες το αρμόδιο υπουργείο (επί ημερών Ρέππα) και αναμένεται να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή σβήνονται στο «χιόνι» πολεοδομικές παραβάσεις ύψους 22 εκ ευρώ που έχουν βεβαιωθεί από την Πολεοδομία στους εργολάβους των διοδίων.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Το πρόστιμο

Σύμφωνα με απόφαση της επιτροπής κρίσεως αυθαιρέτων του Τμήματος της Πολεοδομίας Καπανδριτίου, με ημερομηνία 30/11/2010, απορρίφθηκαν οι ενστάσεις της «Νέα Οδός Α.Ε.» κατά των σχετικών εκθέσεων της Πολεοδομίας με βάση τις οποίες είχαν επιβληθεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων ύψους 22 εκατ. ευρώ.

Με την συγκεκριμένη απόφαση η επιτροπή αποφάνθηκε ότι οι σταθμοί, οι νέοι αλλά και προϋπάρχοντες, καθώς και το κτήριο διοίκησης, έχουν κατασκευαστεί χωρίς οικοδομική άδεια και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς την άδεια του αρμόδιου δασαρχείου.

Πιο αναλυτικά προέκυπταν τα εξής:

Η οριστική μελέτη οδοποιίας και στεγάστρων του σταθμού διοδίων της Μαλακάσας έγινε από ανεξάρτητο μηχανικό αλλά όπως σημειώνει η επιτροπή «δεν επέχει θέση νόμιμης οικοδομικής άδειας». Παράλληλα δεν υπάρχει καμία βεβαίωση από το δασαρχείο Καπανδριτίου .

Το κτήριο διοίκησης του αυτοκινητόδρομου στις Αφίδνες αποδείχθηκε ότι έχει κατασκευαστεί χωρίς να έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη οικοδομική άδεια. Θα έπρεπε όμως να έχει εγκριθεί και από αρχιτεκτονική επιτροπή καθώς έχει πρόσοψη σε εθνικό δρόμο. Επιπλέον θα έπρεπε να πάρει και άδεια από το δασαρχείο αφού βρίσκεται σε τοπίο φυσικού κάλλους.

Επιπροσθέτως σε νέα αυτοψία, στις 16 Δεκεμβρίου 2010, στα γραφεία και στους σταθμούς διοδίων των Αφιδνών και της Μαλακάσας από υπαλλήλους της Πολεοδομίας Καπανδριτίου διαπιστώθηκαν εκ νέου σοβαρές παραβάσεις. Μάλιστα επιβλήθηκε η σφράγιση των ακινήτων για ένα χρόνο, με την εταιρεία να έχει το δικαίωμα της ένστασης.

Το σχέδιο νόμου

Από τον Φεβρουάριο του 2011, όμως, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ξεκινήσει δημόσιο διάλογο με όλους του εμπλεκόμενους φορείς για το σχέδιο νόμου που φέρει τον τίτλο: «Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης και Εκτέλεσης συμβάσεων Μελετών και Δημοσίων Έργων Ίδρυση Αρχής Ελέγχου Μελετών και Έργων και λοιπές διατάξεις».

Στο αχανές σχέδιο νόμου υπάρχει, κάπου χωμένο, και το άρθρο 89. Φέρει τίτλο: «Πολεοδομικές ρυθμίσεις». Στην παράγραφο εννιά του σχεδίου προβλέπεται το εξής : «Μελέτες εφαρμογής Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.), Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων (Κ.Δ.Α.) και Σταθμών Διοδίων (Σ.Δ.), που εγκρίθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 2300/1995, θεωρούνται ως επέχουσες θέση οικοδομικής άδειας και οι εγκαταστάσεις που κατασκευάσθηκαν βάσει αυτών θεωρούνται νόμιμες από κάθε άποψη».

Τι σημαίνει αυτό; Με πολύ απλά λόγια ότι «σβήνονται» τα πρόστιμα που βαραίνουν την εταιρεία Νέα Οδό Α.Ε από την Πολεοδομία Καπανδριτίου καθώς τα κτήρια της θα πρέπει να θεωρούνται, πλέον, νόμιμα. Ένα ποσό της τάξεως των 22 εκ ευρώ χάνεται από τα ταμεία του ελληνικού Δημοσίου, εφόσον βέβαια περάσει ο νόμος και όλα έχουν καλώς.

Η απορία βέβαια που προκύπτει είναι εύλογη: Αν στη θέση του «συνεργάτη» του Ελληνικού Δημοσίου ήταν η κατοικία κάποιου μικροαστού θα έχαιρε της ίδιας μεταχείρι

Ανώνυμος είπε...

Νέες διώξεις ενάντια στο κίνημα Δεν Πληρώνω- Απαντάμε με νέους αγώνες, οργανώνουμε παντού την αντεπίθεση μας!
Το Κίνημα Δεν Πληρώνω, συνεχίζει τον ανένδοτο αγώνα του ενάντια στους εκμεταλλευτές του λαού δύο χρόνια τώρα. Στα πλαίσια αυτού του αγώνα τα στρατόπεδα πλέον έχουν διαχωριστεί.
Από τη μία ο λαός και οι κοινωνικές δυνάμεις που πλήττονται βάναυσα από την καταιγίδα αντιλαϊκών μέτρων και χαρατσιών, και από την άλλη όλοι οι υπηρέτες του εκμεταλλευτικού συστήματος, δηλαδή οι μεγαλοεργολάβοι, οι τράπεζες και οι μαριονέττες τους στο πολιτικό σύστημα.

Εμείς γνωρίζουμε καλά ότι όταν μας χτυπάνε οι εχθροί μας βαδίζουμε στο σωστό δρόμο.

Στα πλαίσια αυτού του χτυπήματος η Αττική Οδός, του εθνικού μεγαλοεργολάβου, η εταιρία εκμετάλλευσης του δρόμου που με θυσίες έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός, επιστράτευσε τον κατασταλτικό μηχανισμό του κράτους.

Εκλήθησαν συναγωνιστές του «Δεν πληρώνω» σε απολογία για παρακώλυση συγκοινωνιών, με αφορμή άνοιγμα διοδίων που πραγματοποιήθηκε στις 10/3/11 στην Αττική Οδό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κίνημά μας, στα εκατοντάδες ανοίγματα διοδίων που έχει πραγματοποιήσει δύο χρόνια τώρα, το μόνο που πράττει είναι η διευκόλυνση των συγκοινωνιών, καθώς απελευθερώνει το δρόμο και δεν τον αποκλείει. Ολοι και ακόμη περισσότερο ο κατασταλτικός μηχανισμός το γνωρίζει αυτό, αλλά η εκουσίως διαστρεβλωμένη άποψή τους περί δικαιοσύνης τους οδηγεί στο να μας διώξουν ποινικά με φρονηματικό τρόπο. Δεν τρέφουμε αυταπάτες για την ταξική τοποθέτηση της δικαιοσύνης και των δυνάμεων καταστολής , αλλά η απροκάλυπτη επίθεση ενάντια στο κίνημά μας είναι εξοργιστική. Μετά από την φωτογραφική ψήφιση φιλοεργολαβικών διατάξεων από την κυβέρνηση (βλ. ντροπολογία Ρέππα), μετά από την νομιμοποίηση υπαλληλικής σχέσης τροχαίας-μεγαλοεργολάβων (π.χ. συστέγαση τροχαίας-εταιριών, δωρεά περιπολικών, service ακόμη και βενζίνης από τις εταιρίες κ.α.), μετά από την προσπάθεια κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων συναγωνίστριας από δικαστικούς επιμελητές και μετά από δεκάδες φρονηματικές μηνύσεις και διώξεις εταιριών και αστυνομίας σε συναγωνιστές, έρχεται και η πρωτοφανής άσκηση ποινικής δίωξης για τον αγώνα μας αυτόν καθεαυτόν. Διωκόμαστε διότι αγωνιζόμαστε, διωκόμαστε διότι διεκδικούμε και υπερασπιζόμαστε το δίκιο μας. Φυσικά δεν περιμένουμε από κανέναν να διώξει ποινικά τις εταιρίες για παρακώλυση συγκοινωνιών, που για την είσπραξη των ληστρικών χαρατσιών έχουν στήσει δεκάδες παράγκες στους δρόμους μας δημιουργώντας ουρές χιλιομέτρων. Επίσης δεν περιμένουμε από καμία κυβέρνηση να εισπράξει επιδικασμένα πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ από αυθαίρετα κτίσματα των εταιριών για τα οποία ψηφίστηκε χαριστική διάταξη. Περιμένουμε όμως από την κοινωνία να βγει στο δρόμο μαζί μας αποτινάζοντας τον ζυγό της εκμετάλλευσης και στέλνοντας όλους τους δυνάστες μας στον Καιάδα της ιστορίας.

Η τελευταία δίωξη έχει στόχο την τρομοκράτηση του κινήματος. Ως απάντηση προβάλλουμε την αλληλεγγύη μας και την κλιμάκωση του αγώνα μας.

Έτσι, θα παραλάβουμε την δικογραφία σαν κίνημα και θα προβούμε σε νέο άνοιγμα της Αττικής Οδού.

Προσυγκέντρωση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης της Αττικής οδού, με κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο, την Τετάρτη 2-11, στις 6μμ.
www.oxidiodia.gr www.denplironodenplirono.com