9 Σεπ 2010

Διαβούλευση για το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών Θεσσαλονίκης 2010-2020

Μπορείτε να δείτε τα κείμενα της Διαβούλευσης για το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών Θεσσαλονίκης 2010-2020 στους παρακάτω συνδέσμους:
http://www.magriotis.gr/press/PLAN

http://www.yme.gr/?aid=2571&tid=21

7 σχόλια:

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Εκτός από τη βασική γραμμή και την Καλαμαριά
Λέτε για επεκτάσεις του "ΜΕΤΡΟ":
προς Αεροδρόμιο (σε «παραλιακή» χάραξη), Παπαγεωργίου, Εύοσμο...
Δημιουργία δεύτερου κλάδου προς Πυλαία, ίσως και έως Σίνδο

ΜΕΤΑ ΛΕΤΕ
3. Όλες οι παραπάνω επεκτάσεις, με εξαίρεση την επέκταση προς ανατολικά στην Τούμπα και Χαριλάου, που θα πρέπει να γίνει υπόγεια, δεν είναι αναγκαίο να γίνουν όλες με γραμμές Μετρό στη μορφή που αυτό κατασκευάζεται σήμερα, αλλά με πιο «ελαφρύ» μέσο που θα εντάσσεται καλλίτερα στον αστικό ιστό και δεν θα δημιουργεί «φράγματα» προσβασιμότητας μεταξύ των δύο πλευρών της γραμμής. Τέτοιες μορφές είναι, κατά σειρά προτίμησης, το σύγχρονο επιφανειακό τραμ και κάποιας μορφής monorail (σε επίπεδο +1). Για τις περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης προτείνεται σαφώς η πρώτη μορφή (επιφανειακό τραμ) λόγω περιβαλλοντικών κυρίως κριτηρίων.

Τι ακριβώς εννοείτε;;; Ίσως είναι ακόμα πολύ νωρίς για τη διαβούλευση αλλά δεν κατάλαβα καθόλου.. ΤΡΑΜ ή ΜΕΤΡΟ;
Το Αεροδρόμιο και η Σίνδος προφανώς θα έχουν επιφανειακή χάραξη ή ό,τι άλλο, αλλά οι επεκτάσεις δυτικά γιατί να μην είναι υπόγειες; Πώς θα φτάσει το μετρό στον Εύοσμο αν δεν είναι υπόγειο; Αν είναι σύγχρονο επιφανειακό τραμ, θα γίνεται υπόγειο όταν φτάνει στη βασική γραμμή και θα συνεχίζει ή θα χρειάζεται μετεπιβίβαση;;;

Προφανώς, εάν από τον Εύοσμο χρειάζομαι δύο μετεπιβιβάσεις μέχρι το Αεροδρόμιο, σε ΝΣΣ και ΜΙΚΡΑ,
να ξέρετε το σχέδιό σας έχει αποτύχει...

Παρακαλώ, διευκρινίστε τι είναι το επιφανειακό τραμ! Γνωρίζω ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ελαφρύ (light rail) και όχι βαρύ όπως της Αθήνας.Αυτό το ελαφρύ μετρό θα γίνεται επιφανειακό σαν το τραμ; Ή μιλάτε για τραμ κανονικό;;

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Πρότασή μου:
Η γραμμή 78 ΚΤΕΛ- Αεροδρόμιο να γίνει τραμ, ακριβώς όπως κινείται το λεωφορείο και στις δύο κατευθύνσεις (με βελτίωση μονάχα του τμήματος ΝΣΣ-Μητροπόλεως).

Οι υπόλοιπες λεωφορειακές γραμμές που κινούνται στο ίδιο τμήμα θα τροποποιηθούν ώστε να τροφοδοτούν το τραμ.

Τραμ για ΚΤΕΛ - Επταπύργιο, δε θα έχει καθόλου επιτυχία (και απορώ πώς το σκέφτηκαν!) αφού περνάει από περιοχές χωρίς πυκνή δόμηση (στρατόπεδα στη Δενδροποτάμου, η οδ Ακριτών στην Τερψιθέα, το στρ. Παύλου Μελά..) Και επίσης δεν βολεύει ικανοποιητικά την Πολίχνη και τις Συκίες (ποιος από το κέντρο θα πάρει το μετρό>ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ και μετά τραμ για να πάει στο Επταπύργιο;;;)

Δε βάζουμε τραμ εκεί που χωράει, αλλά εκεί που εξυπηρετεί! Βάλτε αν σας παίρνει στην Καραολή και Δημητρίου στον Εύοσμο! Θα εξυπηρετεί 100%, απλά θα διώξει τα παρκαρισμένα...

Επίσης, πρότασή μου, ο κλάδος του μετρό προς Τούμπα-Πυλαία, να καταλήγει στην Πατρικίου,
ώστε να έχουμε δύο γραμμές: α)Παπάφη-Πατρικίου-Νέα Ελβετία και β) Παπάφη-Τούμπα-Χαριλάου-Πατρικίου-Καλαμαριά-Αεροδρόμιο...

Αν σε μια γραμμούλα βάλουμε εκατό προεκτάσεις θα υπάρχει δυσκολία στα δρομολόγια...

Γιάννης Μαγκριώτης είπε...

Αγαπητέ φίλε,

Καταρχήν ευχαριστώ για την επικοινωνία και τη συμμετοχή σου στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης. Με ενδιαφέρον διάβασα τους προβληματισμούς και τις προτάσεις σου για το Masterplan ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Δεδομένου ότι η διαδικασία συντονισμού της διαβούλευσης έχει ανατεθεί στο Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, θα ήταν χρήσιμο να απευθύνεις και εκεί τα όσα ανάρτησες στο blog μου.
Οι προτάσεις σου είναι εστιασμένες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, που είναι και δική μας προτεραιότητα μαζί με τους λοιπούς τρόπους μετακίνησης που δεν βασίζονται στο ΙΧ και είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Ο στόχος αυτός αποτελεί βασικό μέρος του σχεδιασμού μας για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Οι τελικές επιλογές του μέσου σταθερής τροχιάς θα γίνουν σε επόμενη φάση, όπου θα συνεξεταστούν όλα τα δεδομένα και οι προτάσεις μέσω εστιασμένων μελετών. Ανάλογα θα προσαρμοστούν και τα δρομολόγια των λεωφορείων, τα οποία θα συνδυαστούν με το δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς.
Είμαι βέβαιος ότι, όσο οι πολίτες εκφράζουν ανάλογη κοινωνική ευαισθησία και προτείνουν συγκεκριμένες λύσεις όπως εσύ, υπάρχει δυνατότητα διαμόρφωσης ενός συναινετικού πλαισίου αναφοράς για τη δρομολόγηση των αναγκαίων επιλογών. Οι επιλογές αυτές θα καθορίσουν τις υποδομές μεταφορών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Μια Θεσσαλονίκη με δίκτυο μετρό, όπως προτείνεται στο masterplan, που καλύπτει σχεδόν όλη την πόλη, δίκτυα λεωφορείων που θα σε πηγαίνουν από το σπίτι μέχρι το σταθμό του μετρό ή εναλλακτικά το ποδήλατο καθώς και η δημιουργία πεζοδρόμων ( της κας Μπιρμπίλη) και ποδηλατοδρόμων θα καθιστούσαν τη Θεσσαλονίκη την ομορφότερη πόλη των Βαλκανίων. Τότε δε θα υπήρχε ανάγκη για αυτοκινητοδρόμους, αφού δε θα χρησιμοποιούσε κανείς το αυτοκίνητο! (Αλλά στην Ελλάδα.......... )

Για πιο λόγο στο Άμστερνταμ να συμβαίνουν αυτά και όχι σε εμάς; Το είχα πάντοτε απορία, πραγματικά, εσείς οι βουλευτές ταξιδεύετε σε τόσα μέρη, λόγω "επαγγέλματος" και βλέπετε πώς ζουν οι άνθρωποι εκεί! Εμείς πηγαίνουμε διακοπές για λίγες μέρες και τρελαινόμαστε με τις πόλεις του εξωτερικού! Δεν σκεφτήκατε ποτέ να εφαρμόσουμε όλα "τα καλά τους" εδώ;

Όσο για το ΤΕΕ, έχω ήδη μεταβιβάσει τις προτάσεις μου, αν και δεν ξέρω κατά πόσον θα μελετηθούν οι δικές μου και όσων άλλων στέλνουν (γιατί όπως λένε "στην Ελλάδα είμαστε")...

Κάτι που δεν καταλαβαίνω (πέρα από το θέμα της εύρεσης χρημάτων) είναι γιατί πρέπει οι αποφάσεις να λαμβάνονται στη Βουλή και όχι σε τοπικό επίπεδο. Ελπίζω να αλλάξει αυτό με τον Καλλικράτη, γιατί πραγματικά τι τον νοιάζει τον Κρητικό, Πελοποννήσιο, Ηπειρώτη βουλευτή, αν θα έχει η Θεσσαλονίκη μετρό ή τραμ, αν θα επεκταθεί ο ΟΑΣΘ στο Λαγκαδά ή αν θα γίνουν πεζόδρομοι στην πόλη... Δεν μπορεί ο καθένας να αποφασίζει για τον τόπο του;

Τέλος, να σας πω, πως νιώθω απογοητευμένος από τις δηλώσεις για το masterplan και το σχέδιο "Θεσσαλονίκη 2012", γιατί, απ'όσο κατάλαβα, είναι απλά σχέδια επί χάρτου. Μιλάτε για έργα, μιλάει η κα Μπιρμπίλη για αναπλάσεις, χωρίς να υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα ή μελέτες ή τρόποι χρηματοδότησης. Τουλάχιστον αυτό κατάλαβα εγώ. Κατηγορούσατε τον κ. Σουφλιά ότι έλεγε τα ίδια για το μετρό (Καλαμαριά και Σταυρούπολη), αλλά, αλήθεια, ποια η διαφορά στα δικά σας λεγόμενα;

Αναμένω την ψήφιση των νομοσχεδίων για να δω τι θα γίνει. Το 2012 είναι σε ..ενάμιση χρόνο. Το 2020 σε εννιάμισι...

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Επίσης [ αν και δεν μένω στη Θεσσαλονίκη προς το παρόν γιατί σπουδάζω σε άλλη πόλη], καλύτερα θα ήταν ο ΟΑΣΘ όταν λαμβάνει νέα μέτρα να πραγματοποιεί και καμία "διαβούλευση".

Διπλασίασε τις τιμές στα ενιαία εισιτήρια, τις πήρε πίσω..

Τώρα κόβει τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια... Καταλαβαίνω την ανάγκη να υπάρχουν πυκνότερα δρομολόγια, αλλά η πόλη δεν κοιμάται μετά τις 12. Ας διατηρήσει δρομολόγια κάθε μισή ώρα από τις 00.00 έως τις 05:00 στις βασικές γραμμές...

Αναγκάζει τον κόσμο να κινείται με ταξί ή να μην κινείται καθόλου!

Ακόμα και στην Αθήνα το μετρό Παρασκευή και Σάββατο λειτουργεί μέχρι τις 2!

Δε ζούμε στο παραμύθι της Σταχτοπούτας...

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Να ρωτήσω και κάτι με αφορμή τον ανδριάντα του Κ. Καραμανλή που ακούγεται τελευταία,

έχουμε πουθενά στη Θεσσαλονίκη ανδριάντα του Κάσσανδρου, που ίδρυσε την πόλη, ή της Θεσσαλονίκης;;

Γιατί έχουμε του Μ. Αλέξανδρου και του Φιλίππου Β', οι οποίοι όμως δε γνώρισαν ποτέ την πόλη, αφού είχαν πεθάνει χρόνια πριν αυτή ιδρυθεί!

Θα μπορούσε το θέμα να αναφερθεί στον κ. Γερουλάνο;





Αυτά για σήμερα...

Φοιτητής από Θεσσαλονίκη είπε...

Κύριε Μαγκριώτη, ο ΟΑΣΘ για άλλη μια φορά μας κοροϊδεύει (και μαζί του κι εσείς στο υπουργείο).
Ανακοινώθηκε η δημιουργία νυχτερινών γραμμών ως εξής: προς νότια/ανατολικά ΑΣ ΙΚΕΑ, Βούλγαρη, Καλαμαριά και Νέα Κρήνη. Προς βόρεια Σταυρούπολη (στις Λαγκαδά και Κων/πόλεως) και Συκιές.

Δηλαδή μου λέτε πως δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ δυτικών και ανατολικών περιοχών;; Όταν η 1η επέκταση του μετρό θα είναι προς την Καλαμαριά; Όταν τα νυκτερινά δρομολόγια είναι προς τα ανατολικά; Και μάλιστα προς Καλαμαριά και Κρήνη 2! γραμμές, δεν τους έφτανε μία! για το δήμο.

Είναι γνωστό φαντάζομαι πως στις δυτικές περιοχές κατοικούν άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα, ενώ στην Καλαμαριά το αντίθετο. Ο ΟΑΣΘ αντί να βάλει γραμμές σε αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη, βάζει προς ανατολικά! Έλεος πια!

Δείτε λίγο τα χάρτη με το περίφημο μετρό σας (http://www.ametro.gr/files/images/AM_Thess_Metro_Map_Sept2010_GR_LG.jpg) και πείτε μου, αυτοί που μένουν: Κορδελιό, Εύοσμο, Ηλιούπολη, Μενεμένη, Αμπελόκηπους, Νεάπολη, Πολίχνη με πια νυκτερινή γραμμή θα επιστρέψουν σπίτι τους;;; Η οδός Λαγκαδά δεν έχει κίνηση τη νύχτα. Το 27 δεν περνάει από κατοικημένες περιοχές. Καλύτερα ας έβαζαν το 21 και το 34!

Είπαν για επιπλέον γραμμές! Ορίστε! Εδώ είναι (http://oasth.gr/news/special.php) Αν θέλω να πάω Αμπελόκηπους/Μενεμένη/Εύοσμο θα πάρω το Ν 99 – 01 από Μοναστηρίου να φανταστώ. Αλλά τι ώρα;; Ξέρετε η Μοναστηρίου δεν είναι και ο καλύτερος δρόμος για τη νύχτα. Θα στηθώ να περιμένω ένα λεωφορείο που δεν ξέρω τι ώρα περνάει;; Δείτε το πρόγραμμα και αν καταλάβατε πείτε μου! Πραγματικά, πείτε μου!

Απαράδεκτο η Καλαμαριά να εξυπηρετείται από 3,78,5,6 νυκτερινά! Ε Λ Ε Ο Σ!

Η αντίδρασή μου θα είναι να δίνω το εισιτήριό μου σε άλλους και ας λέει ότι θέλει ο ΟΑΣΘ.
Δεν είμαι πολίτης Β' κατηγορίας και δε θα με κάνει ούτε το μετρό (που δε θα δω ποτέ στην περιοχή μου) ούτε ο ΟΑΣΘ