13 Ιουν 2012

Το Μετρό μας ενώνει όλους


Πράγματι από τις αρχές του 2010, με βάση τους επικαιροποιημένους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό Α.Ε και τα προβλήματα που είχε να λύσει και ήταν πολλά, εκτιμούσαμε η Αττικό Μετρό Α.Ε και εγώ, ότι τέλος του 2015, αρχές του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή.
Θυμίζω πως τον Οκτώβρη του 2009, είχε διανυθεί το 60% του χρόνου κατασκευής της πρώτης γραμμής του Μετρό, όπως όριζε η Σύμβαση του 2006, και είχε κατασκευαστεί μόνο  περίπου το 8% του έργου, δηλαδή είχαν χαθεί σχεδόν τρία χρόνια.
Με την δουλειά των στελεχών της Αττικό Μετρό και των εργαζομένων στο έργο, κερδήθηκε τουλάχιστον ένας  χρόνος, ειδικά στις αρχαιολογικές ανασκαφές. Το καλοκαίρι του 2011 με την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος στη Βουλή, διασφαλίσαμε και την πλήρη χρηματοδότησή του, 328 εκ € από το ΕΣΠΑ, που ήταν ήδη διασφαλισμένα και τα υπόλοιπα  750 περίπου εκ € από χαμηλότοκο δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ποιος μπορούσε όμως τότε, όπως και πριν λίγους μήνες, να προβλέψει τα προβλήματα και την συμπεριφορά του αναδόχου, δηλαδή της ιδιωτικής κατασκευαστικής εταιρείας, όπως και τις συνεχείς αναβολές που ζητούν οι δικηγόροι των οικοπεδούχων για τον καθορισμό των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις.
Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι στην πορεία των εργασιών θα εντοπιζόταν υψηλή ποσότητα υδραργύρου στο εργοτάξιο της Βενιζέλου. Θυμίζω επίσης ότι είχαμε, δεσμευτεί, παρ’ ότι κανείς δεν μας πίστευε, ότι θα ολοκληρώσουμε τις μελέτες της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, θα βρούμε τους πόρους και θα δημοπρατήσουμε το έργο. Όλα αυτά έγιναν και μέσα στον μήνα, θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.
Όσο αφορά για την επιτροπή παρακολούθησης που προτάθηκε, αυτή υπάρχει και συγκροτήθηκε από όλους τους φορείς της πόλης, οι οποίοι υπέγραψαν και μνημόνιο συνεργασίας, και η οποία βοηθά πάρα πολύ το έργο. Επίσης προτάθηκε και η συγκρότηση διακομματικής επιτροπής από την δική μας πλευρά, την οποία όμως αρνήθηκαν  μερικά κόμματα.
Το ΜΕΤΡΟ μας ενώνει όλους και είμαι βέβαιος πως όλοι θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση τόσο της πρώτης γραμμής, όσο και των επεκτάσεων ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλονίκης.

                                                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια: