7 Νοε 2011

Θεσσαλονίκη: Η περιφερειακή οδός... απογειώνεται!


Νέα περιφερειακή οδός πάνω από την… περιφερειακή, αλλά και τέλος στα φανάρια! Εκεί κατέληξαν οι μελέτες της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που είναι οριστικές, για την αναβάθμιση της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, τόσο ανατολικά, όσο και δυτικά. Ολοκληρώθηκαν, επίσης, οι μελέτες για την αναβάθμιση - διαπλάτυνση του δρόμου προς τη Χαλκιδική.
Αυτό που αναμένεται είναι οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις, ώστε τα έργα, που βρίσκονται προς ένταξη στο Επιχειρησιακό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), να δημοπρατηθούν το πρώτο τετράμηνο του 2012.
«Με τα έργα που έχουν μελετηθεί δίνονται οριστικές λύσεις στα κυκλοφοριακά προβλήματα, αλλά και στα προβλήματα οδικής ασφάλειας της... περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και όχι μόνον», δηλώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Κρεμαστή… γέφυρα
Η αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος της περιφερειακής οδού, από τον Κ5 («Παπαγεωργίου») μέχρι τον Κ12 (Καλαμαριά), είχε αντιμετωπιστεί, αρχικά, ως ενιαίο σύνολο. Τελικά «έσπασε» στα δύο και εκπονήθηκαν δύο μελέτες. Η μία αφορά το τμήμα Κ5 – Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα), μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, και η δεύτερη το υπόλοιπο τμήμα της περιφερειακής, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι την Καλαμαριά, μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.
Η πρώτη μελέτη προβλέπει πλήρη ανισοπεδοποίηση των υφιστάμενων κόμβων και πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας, μέσω κατασκευής υπερυψωμένης αρτηρίας ταχείας κυκλοφορίας και υπόγειων τεχνικών έργων, όπου αυτά απαιτούνται.
Η υπερυψωμένη λεωφόρος θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος δύο συν δύο λωρίδων κυκλοφορίας με ΛΕΑ, θα έχει εύρος ανάλογο με την υπάρχουσα περιφερειακή και σε μήκος 4.072 μέτρων θα αποτελείται αποκλειστικά από οδογέφυρα. Περιλαμβάνει επίσης δίδυμη σήραγγα μήκους 600 μέτρων στην περιοχή της Κηπούπολης.
Η κυκλοφοριακή σύνδεση της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου με την ισόγεια εσωτερική περιφερειακή θα γίνεται στον κόμβο στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», στον κόμβο στα Κωνσταντινουπολίτικα και ενδιάμεσα στο σύμπλεγμα των κόμβων Τριανδρίας – Τούμπας (Κ8 - Κ9). Προβλέπεται, επίσης, να κατασκευαστούν πεζογέφυρες.
Με τη λειτουργία της υπερυψωμένης αρτηρίας θα διαχωρίζεται η διαμπερής από την τοπική κυκλοφορία (αυτή που γίνεται μεταξύ των κόμβων). Δηλαδή, όσοι έρχονται από τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό και κατευθύνονται προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ή τη Χαλκιδική, δε θα μπαίνουν στην ανατολική περιφερειακή, αλλά στη νέα αρτηρία. Έτσι, θα εξασφαλιστεί η ανακούφιση της περιφερειακής, που έχει φτάσει στα όρια κορεσμού. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 250 εκατ. ευρώ με απαλλοτριώσεις, αλλά χωρίς ΦΠΑ.
Διαπλάτυνση

Για το υπόλοιπο τμήμα της περιφερειακής, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι την Καλαμαριά, προβλέπεται διαπλάτυνση κατά μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας, με ΛΕΑ ή αντίστοιχες εσοχές έκτακτης ανάγκης, καθώς και η ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας - Πανοράματος).
Μετά τη διαπλάτυνση θα υπάρχουν δηλαδή τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Η διαπλάτυνση θα γίνει αμφίπλευρα και θα απαιτήσει τη μετάθεση και κατά τμήματα τoν ανασχεδιασμό του παράπλευρου δικτύου, την ανακατασκευή της γέφυρας της οδού Τζων Κέννεντυ (Πυλαίας – Πανοράματος) και τη διαπλάτυνση πέντε κάτω διαβάσεων στις οδούς 17ης Νοεμβρίου, Μπουμπουλίνας, Εγνατία - Κ11, Γρυπάρη και Ερατούς.
Στα δυτικά
Το έργο αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής, οριοθετείται μεταξύ των κόμβων Κ5 (νοσοκομείο «Παπαγεωργίου») και Κ16 (Λαχαναγορά), μήκους περίπου οκτώ χιλιομέτρων, και με την κατασκευή του θα καταργηθούν τα φανάρια. Σημειωτέον ότι ο Κ16 έχει ήδη δημοπρατηθεί για κατασκευή, ως ανεξάρτητο έργο.

Η οριστική μελέτη προβλέπει την ανισοπεδοποίηση των υπόλοιπων έξι κόμβων που βρίσκονται στο δυτικό τμήμα της περιφερειακής (Μοναστηρίου και 3ης Σεπτεμβρίου, Μαιάνδρου, Ολυμπιάδος, Μακρυγιάννη, Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως, 25ης Μαρτίου στην Πολίχνη). Επίσης, το έργο περιλαμβάνει άνω διάβαση στην οδό Ολυμπιάδος, όπου θα κατασκευαστεί «πράσινη γέφυρα» πεζών και ποδηλατών, καθώς και άλλες πεζογέφυρες.
Το συνολικό πλάτος της αρτηρίας θα διατηρηθεί ως έχει, αλλά τοπικά, όπου απαιτηθεί, θα προστεθεί μια λωρίδα για την εξυπηρέτηση των στρεφουσών κινήσεων στους κόμβους. Το επιπλέον πλάτος που θα απαιτηθεί τοπικά, μπορεί να εξασφαλιστεί κατά περίπτωση, με εκμετάλλευση της ζώνης μεταξύ αρτηρίας και παραδρόμων, του πλάτους της κεντρικής νησίδας στην περιοχή των κόμβων και με περιορισμένες απαλλοτριώσεις. Η αναβάθμιση του δυτικού τμήματος της περιφερειακής θεωρείται έργο πρώτης προτεραιότητας.
Προς Χαλκιδική
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» μελέτησε επίσης τη διαπλάτυνση- αναβάθμιση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Μουδανιών, από τον Κ12 (Καλαμαριά) μέχρι τον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία», σε μήκος περίπου 9 χλμ. Η μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση του δρόμου, κατά μία λωρίδα εκατέρωθεν, με πρόβλεψη πλήρους παράπλευρου δικτύου και κόμβων, καθώς και αναβάθμιση υφιστάμενων κόμβων της αρτηρίας και των υπόλοιπων ισόπεδων προσβάσεων.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΤΕΡ Δημήτριος Μεσαδάκοςτονίζει επίσης ότι η εταιρία για να μην θέσει σε κίνδυνο το εκτελεσμένο έργο, από πλευράς καιρικών φαινομένων, έχει ήδη αποπερατώσει τη σήραγγα υδροληψίαςτου έργου, μήκους περί τα 2.200 μ. που κάτω από τις γεωλογικές συνθήκες εκτέλεσης αποτελεί θαύμα κατασκευής και το οποίο αποτελεί και το πλέον δύσκολο και αντιοικονομικό τμήμα του έργου και έτσι κατ’ αυτόν τον τρόπο το έργο δεν διατρέχει κινδύνους γιατί αν δεν επαρκεί η σήραγγα εκτροπής θα δουλέψει η υδροληψία.

Μάλιστα στην επιστολή επισημαίνει: «θέλουμε να σας δηλώσουμε ότι τις διαβεβαιώσεις περί χρηματοδότησης του έργου τις έχει παράσχει ο αρμόδιος Υφυπουργός (Γιάννης Μαγκριώτης) τον Ιούλιο του 2010 στους ενδιαφερόμενους κατοίκους και παράγοντες επί τόπου του έργου και στη βουλή των Ελλήνων».

Vpower είπε...

Spiegel: Το Βερολίνο ετοιμάζεται για πιθανή έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ
----> http://greekreview.blogspot.com/2011/11/spiegel.html

Η δαιμονοποίηση της Ευρώπης – Του Νικου Xρυσολωρα
—–> http://greekreview.blogspot.com/2011/11/x.html

Κομισιόν: Στο 8,9% φέτος το έλλειμμα, η ανάπτυξη θα έρθει στην Ελλάδα όχι νωρίτερα από το 2013 - του Vpower
---> http://greekreview.blogspot.com/2011/11/89-2013-vpower.html

Απίστευτο άρθρο για την Ελλάδα στις ΗΠΑ προβληματίζει…
-----> http://greekreview.blogspot.com/2011/11/blog-post_05.html

Τα σενάρια συνομοσιολογίας, και η ανεξήγητη επιτυχία τους σε σχέση με την πολιτική μας πραγματικότητα ....του Vpower
----> http://greekreview.blogspot.com/2011/10/vpower_28.html

Το 1843 η πρώτη σύμπραξη πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα , Του Νικου Xρυσολωρα
—> http://greekreview.blogspot.com/2011/11/1843-x.html

Ανώνυμος είπε...

Γιαννάκη αντε πάλι ...

Καλή συνεργασία με το Βορίδη ....

χρημα ομως δε βλέπω και ολα μα ολα τα εργα εχουν βαλτώσει ...

ειδικά το Μετρο της Θεσσαλονικης .... σε ... καμια 20ρια χρονια θαχει τελειώσει ?

Ανώνυμος είπε...

Ρε Μαγκριώτη .... απο όλες τις παπαριές που μας παραμύθιαζες τοσο καιρό ΜΟΝΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ....

ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΕΑ ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΤΟΝΤΑΙ !!!!!!

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΣΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΟΥ ?

ΟΛΑ ΨΕΜΑΤΑ - ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ - ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΣΟΥ ....

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΕΙΣΑΙ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ? ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ? ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΜΑ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ?

ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΤΣΟ ΣΤΡΥΜΟΝΟΧΩΡΙ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ ? ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ? ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΗ ? ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ? ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ?

ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ ....