16 Σεπ 2011

Όσον αφορά το σημερινό δημοσίευμα με τίτλο «Τελευταία ευκαιρία για τους νέους αυτοκινητοδρόμους» το οποίο προαναγγέλλει «ντοκουμέντο» της αυριανής εφημερίδας «Κεφάλαιο», θα ήθελα να επισημάνω τα εξής

http://www.capital.gr/news.asp?id=1283370

Οι συμβάσεις παραχώρησης, όπως ξέρετε συγκροτήθηκαν και κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή το 2007. Τότε, ψηφίσαμε τις συμβάσεις αυτές γιατί ήταν ένα άρθρο η καθεμία, ασκώντας ταυτόχρονα κριτική σε πολλές πτυχές τους.
Ήταν εμφανείς οι ελλείψεις στις μελέτες, τα προβλήματα περιβάλλοντος και αρχαιολογίας, όπως επίσης και το θέμα της πολύ χαμηλής χρηματοδότησης του Δημοσίου, γεγονός που οδηγούσε σε πυκνά και ακριβά διόδια και υψηλή ιδιωτική χρηματοδότηση.
Δυστυχώς, όλα αυτά τα προβλήματα εμφανίστηκαν από το 2008, χρονιά έναρξης των συμβάσεων παραχώρησης.
Από τις αρχές του 2010 εμείς ως Δημόσιο, ήμαστε έτοιμοι για όλες τις αναγκαίες αλλαγές και μέσα σε αυτές προτείναμε τη μείωση των διοδίων. Σημειώνω πως με βάση τις συμβάσεις, για οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να συμφωνήσουν και οι δυο πλευρές. Στην αρχή, η ιδιωτική πλευρά δεν δέχτηκε καν να συζητήσει, κάτι που έκανε προς το τέλος του 2010. Όμως, οι τράπεζες, από τα μέσα του 2010 είχαν αρχίσει να διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων γιατί δεν τα θεωρούσαν βιώσιμα. Εμείς διαφωνήσαμε με αυτή τους την εκτίμηση και ζητήσαμε να συνεχίσουν την χρηματοδότηση. Παρότι στις συζητήσεις που ξεκίνησαν στο τέλος του 2010 και ολοκληρώθηκαν γύρω στο Πάσχα του 2011, καταλήξαμε σε Μνημόνια Συναντίληψης, με κάθε παραχωρησιούχο ξεχωριστά, για τη λύση των προβλημάτων και τη μείωση των διοδίων, οι τράπεζες δεν ξεκίνησαν την επαναχρηματοδότηση των έργων και φυσικά δεν συμφώνησαν στη μείωση των διοδίων.
Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, το Δημόσιο είναι συνεπές στις πάσης φύσεως συμβατικές οικονομικές του υποχρεώσεις προς τον παραχωρησιούχο. Εκκρεμότητες υπήρχαν, όπως οι απαλλοτριώσεις, μέχρι το καλοκαίρι του 2009. Όμως σε κάθε περίπτωση τα θέματα αυτά ρυθμίζονται συμβατικά και δεν μπορούν με κανένα τρόπο να αποτελέσουν λόγο διακοπής της χρηματοδότησης και αναστολής των κατασκευών του έργου.
            Η κυβέρνηση θα υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον, το φορολογούμενο πολίτη και τα έργα.

Με εκτίμηση
Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

6 Σεπ 2011

Απάντηση στην ανάρτηση: Ρε κάτι πλάκες που τους έκανε ο Μαγκριώτης !


http://taxalia.blogspot.com/2011/09/blog-post_523.html

Αγαπητοί φίλοι,
Πρώτον, δεν έγινε συνέντευξη αλλά παρουσίαση και διάλογος, κάτι που επιδίωκα μήνες τώρα και συναντούσα άρνηση σε αντίθεση με τους φορείς της πόλεις (επιμελητήριο, πανεπιστήμιο, αυτοδιοίκηση κλπ) που από την πρώτη στιγμή συνεργαζόμαστε και η συνεργασία αυτή έχει αποδώσει πολλά.
Δεύτερον, η σύσκεψη έγινε στο σταθμό γιατί πιστεύω πως οι συναντήσεις αυτές πρέπει να έχουν ουσία και να μην είναι απλώς δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας. Το Μετρό είναι ένα έργο που κατασκευάζεται υπόγεια και κανείς δεν βλέπει την πρόοδο των εργασιών ενώ είναι εμφανή τα προβλήματα στην επιφάνεια, που δημιουργούνται από την κατασκευή των σταθμών.  Για αυτό και σας προσκαλώ αγαπητοί φίλοι του taxalia σε μια επίσκεψη, όποτε θέλετε, για να δείτε με τα μάτια σας ότι το έργο προχωρά και ότι το 2015 θα τελειώσει.
Λυπάμαι γιατί δεν έχετε αναρτήσει την παρουσίαση που έγινε, τόσο από τη δική μου πλευρά όσο και από την πλευρά της ηγεσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, όπως και τις παρεμβάσεις όλων των άλλων Βουλευτών και εκπροσώπων κομμάτων, για να μπορούν και οι αναγνώστες να κρίνουν και να αξιολογούν.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως θεωρώ πάρα πολύ σημαντική την παρουσία του κ. Καλαφάτη και όλων των συναδέλφων, όπως και την παρουσία των εκπροσώπων των κομμάτων. Θα συνεχίσουμε έτσι την προσπάθεια ανοιχτά και με διάλογο. Εμείς μάγοι δεν δηλώσαμε αντιθέτως πιστεύουμε πως πρέπει να συνεργαζόμαστε όλοι γιατί όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε σε αυτούς τους μεγάλους στόχους όπως είναι το Μετρό που ενώνει όλη την πόλη και όλους του ανθρώπους της.

Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δίκτυων

5 Σεπ 2011

Απάντηση στην ανάρτηση Αποδοκιμασία του Μαγκριώτη στη Βαλκανική πλατεία (5/9/20111)

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/09/blog-post_7892.html
Αγαπητή φίλη,

Το σχόλιο μου άρεσε γιατί είναι αρκετά ποιητικό παρόλο που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Η αντίδραση προήρθε μόνο από έναν, ο οποίος όπως με ενημέρωσαν στη συνέχεια, ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος συγκεκριμένου κομματικού υποψηφίου και αποχώρησε απογοητευμένος γιατί ο κόσμος δεν ανταποκρίθηκε σε αυτό που ήθελε. Μάλιστα, κάτι που επίσης έμαθα εκ των υστέρων, είχε ζητήσει να μην αναγγελθεί η παρουσία μου από τους διοργανωτές γιατί θα υπήρχε πρόβλημα. Πάντως, αρκετοί από τους χίλιους περίπου παραβρισκόμενους στην εκδήλωση χειροκρότησαν την αναγγελία της παρουσίας μου και τον χαιρετισμό μου. Μάρτυρας ο Δήμαρχος και βεβαίως όλος ο κόσμος.
Θέλω ακόμα να σε πληροφορήσω ότι πριν επισκεφθώ την εκδήλωση στη Νεάπολη, είχα επισκεφθεί, δυο εκδηλώσεις στην Καλαμαριά χωρίς να υπάρξει η παραμικρή «διαμαρτυρία». Επιπλέον, χθες Κυριακή, ήμουν προσκεκλημένος στην εκδήλωση του πολιτιστικού συλλόγου «Αλέξανδρος Υψηλάντης» του Δήμου Παύλου Μελά στην Ηλιούπολη Θεσσαλονίκης. Στην αναγγελία της παρουσίας μου και στο χαιρετισμό που απεύθυνα όχι μόνο δεν είδα αντιδράσεις αλλά αντίθετα είδα επιδοκιμασία.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και η αλήθεια.
Μάρτυρες για όλες αυτές τις εκδηλώσεις , έχουν ονοματεπώνυμο, τους ξέρετε και εύκολα μπορείτε να τους βρείτε.

Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων