25 Ιαν 2010

Διαχρονική αναγκαιότητα η αντισεισμική θωράκιση.

O καταστροφικός σεισμός που έπληξε την Αϊτή, με τις δραματικές επιπτώσεις που είχε σε ανθρώπινες απώλειες, φέρνει στην επικαιρότητα το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας και στη χώρα μας.
Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη και έκτη στο κόσμο όσον αφορά τη σεισμική επικινδυνότητα, απόρροια της γεωγραφικής θέσης της στη συμβολή των λιθοσφαιρικών πλακών Ευρασίας και Αφρικής. Οι σεισμοί πλήττουν τη χώρα μας με αυξημένη συχνότητα και ένταση προκαλώντας μεγάλες καταστροφές και συχνά απώλειες συνανθρώπων μας.
Η αντισεισμική θωράκιση αποτελεί συνεπώς διαχρονική αναγκαιότητα για τη χώρα μας και θα πρέπει να κατατάσσεται πρώτη σε προτεραιότητα από τη Πολιτεία.
Η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που έχει την αρμοδιότητα της αντισεισμικής πολιτικής, έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναβάθμιση και την ενίσχυση της αντισεισμικής προστασίας της χώρας.

Οι βασικοί άξονες αυτού του σχεδίου είναι:
 Η αντισεισμική προστασία, όπως και γενικότερα η αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, ανήκουν στις αρμοδιότητες της Κεντρικής Κυβέρνησης. Οι αιρετές περιφέρειες θα έχουν την ευθύνη της εφαρμογής της περιφερειακής αντισεισμικής πολιτικής στα πλαίσια των κυβερνητικών κατευθύνσεων.
 Το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία προχωρεί στη θεσμική ανασυγκρότηση και το συντονισμό των δράσεων και των φορέων της πολιτείας και των εθελοντικών οργανώσεων και στην ενίσχυσή τους με εθνικούς πόρους και με την αξιοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων
 Αναβαθμίζονται οι θεσμοί ανάπτυξης των πολιτικών προστασίας από τους σεισμούς στα πλαίσια του Υπ. Υποδομών με τη σύσταση Γραμματείας Φυσικών Καταστροφών.
 Επιταχύνεται ο προσεισμικός έλεγχος των δημοσίων κτιρίων που ξεκίνησε το 2001 αλλά δεν προχώρησε με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης.
 Προωθούνται πολιτικές αναβάθμισης της αντισεισμικότητας του κτιριακού αποθέματος της χώρας μας με προτεραιότητα σε περιοχές υψηλού σεισμικού κινδύνου και κλιμακωτά από τις παλιότερες στις νεώτερες κατασκευές και καθιερώνεται πιστοποιητικό «αντισεισμικής επάρκειας» των κατασκευών.

Αναβαθμίζοντας τη θεσμική δομή της πολιτείας, προσδιορίζοντας τους στόχους, ιεραρχώντας τις προτεραιότητας της αντισεισμικής πολιτικής και εξασφαλίζοντας τους αναγκαίους πόρους θωρακίζουμε τη χώρα μας απέναντι στους κινδύνους από τους σεισμούς και προστατεύουμε αποτελεσματικά τους πολίτες.

18 Ιαν 2010

2010: Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Το 2010 είναι για δύο πολύ σημαντικούς λόγους η χρονιά της Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας.
Πρώτον, γιατί έχει τεθεί σε ανοιχτή διαβούλευση, η πρόταση της κυβέρνησης για το νέο διοικητικό και αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας όπως και η δέσμευσή της να γίνει νόμος του κράτους μέσα στην Άνοιξη.
Δεύτερον, γιατί στα μέσα του Νοέμβρη θα εκλέξουμε για πρώτη φορά τις ηγεσίες της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και των νέων ισχυρών Δήμων.
Με την επιλογή αυτή σπάει το συγκεντρωτικό, αυταρχικό κράτος, που σπαταλά παραγωγικούς και ανθρώπινους πόρους.
Ιδιαίτερα θα ωφεληθεί η περιφέρεια και ακόμη περισσότερο η δική μας που είναι μια σημαντική και ισχυρή περιφέρεια.
Αλλάζει ριζικά το αναπτυξιακό και διοικητικό μοντέλο της χώρας και αυτή είναι η πιο μεγάλη ανατροπή.
Το πρώτο βήμα για την ανατροπή αυτή, είναι η μετατροπή των σημερινών κρατικών περιφερειών σε 13 αιρετές περιφέρειες, με ουσιαστικές αρμοδιότητες και δικούς τους πόρους.
Το δεύτερο βήμα είναι οι δραστικές συνενώσεις των δήμων, με χωροταξικά, συγκοινωνιακά, αναπτυξιακά, κοινωνικά, πληθυσμιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Η Αυτοδιοίκηση ταυτόχρονα αποκτά σημαντικούς πόρους, αλλά και θεσμοθετούνται μηχανισμοί για την διαφάνεια στην διαχείρισή τους.
Αυτό σημαίνει δραστικές και ουσιαστικές συνενώσεις δήμων στο πολεοδομικό συγκρότημα και στο νομό Θεσσαλονίκης, γι’ αυτό είναι σημαντικό, όλοι να διατυπώσουμε τη γνώμη μας και να συναποφασίσουμε.
θέλω με την ευκαιρία να διευκρινίσω εδώ, και ένα λάθος που κάνουμε πολλές φορές στην Θεσσαλονίκη και το οποίο εκμεταλλεύεται η κεντρική γραφειοκρατία και ορισμένες πολιτικές και παραγωγικές δυνάμεις
Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται ή χειρότερα να προσδιορίζεται ψευδεπίγραφα από άλλους ως Συμπρωτεύουσα, ως δίπολο με την Αθήνα. Οι δύο πόλεις δεν μπορούν να είναι δίπολο με τα σημερινά και αυριανά δεδομένα. Στην Αττική ο πληθυσμός πλησιάζει τα 5 εκ. περίπου και η συμβολή του Νομού Αττικής στο Α.Ε.Π. είναι περίπου 55%. Ο Νομός Θεσσαλονίκης από την άλλη, έχει πληθυσμό περίπου 1,1 εκ., ο οποίος συμβάλλει στο Α.Ε.Π. κατά 11% περίπου. Δηλαδή δεν υπάρχει καμία ισορροπία. Συνεπώς η σχέση των δύο πόλεων είναι απολύτως ετεροβαρής
Προχωρώντας στην μεγάλη αλλαγή, η Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά θα γίνει πρωτεύουσα της Κεντρικής Μακεδονίας, και όχι η πόλη που φιλοξενεί τον εκπρόσωπο της κεντρικής διοίκησης για την Κεντρική Μακεδονία.
Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία να οργανώσουν τη δική τους εξουσία και ανάπτυξη.
Τόσο η δική μας περιφέρεια, όσο και οι υπόλοιπες απελευθερωμένες από την γραφειοκρατία θα χτίζουν οι ίδιες το μέλλον τους.
Γι’ αυτό πρέπει να στηρίξουμε όλοι μαζί με ένταση αυτήν την προσπάθεια.

6 Ιαν 2010

Απάντηση Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη για αναληθή και απολύτως συκοφαντικά σχόλια

Αγαπητοί φίλοι,
Ενός λάθους μύρια έπονται.
Μάλιστα όταν το πρώτο λάθος δεν έχει αναγνωρισθεί, τότε ακολουθούν συνεχή και όλο μεγαλύτερα. Η επιμονή στο πρώτο λάθος, δηλαδή η μη ανάκληση της δημοσίευσης στο «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» την Κυριακή 3/1/2010, δείχνει έλλειψη γνώσης και θάρρους.
Όσον αφορά στην επιστολή της Εγνατία Οδός Α.Ε. την οποία δημοσιεύετε καθώς και σε όλη την άλλη σχετική αλληλογραφία με τον Παραχωρησιούχο (ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.), πρέπει να γνωρίζετε:
α) η επιστολή αυτή, όπως και όλη η αλληλογραφία με τον Παραχωρησιούχο, έχει κατατεθεί από την πρώτη στιγμή στην δικαστική αρχή που διερευνά το συμβάν, από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.
β) η επιστολή αυτή αυτούσια έχει δημοσιοποιηθεί εδώ και αρκετές ημέρες, βρίσκεται επίσης και στην κατοχή της «Κίνησης Πολιτών», στην οποία φαντάζομαι βρίσκεται και όλη η αλληλογραφία της Εγνατία Οδός Α. Ε. με τον Παραχωρησιούχο. Ενδιαφέρον είναι γιατί δεν την δημοσιοποίησε.
γ) όλη η σχετική αλληλογραφία αποδεικνύει ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε., ως διαχειριστής της σύμβασης παραχώρησης για λογαριασμό του Δημοσίου, άσκησε πλήρως και με αποφασιστικότητα τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές της.
Η σύμβαση παραχώρησης, η οποία έχει κυρωθεί στην βουλή με Νόμο το 2007, καθορίζει με σαφήνεια ποιος έχει και ποιες ευθύνες.
Με την σύμβαση παραχώρησης, ο Παραχωρησιούχος έχει αναλάβει την βελτίωση, συντήρηση, λειτουργία, ασφάλεια και εκμετάλλευση και του υφιστάμενου οδικού τμήματος των Τεμπών.
Το βράδυ της 16/12/2009 (δηλαδή την προηγούμενη του συμβάντος), ο Παραχωρησιούχος, όπως προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης, ενημέρωσε την Εγνατία Οδός Α.Ε. για την εμφάνιση έντονων βραχοπτώσεων και ζήτησε τη διακοπή της κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποδέχθηκαν αμέσως την πρόταση αυτή και η Tροχαία, το ίδιο βράδυ, έκλεισε τα Τέμπη.
Η Kοινοπραξία Kατασκευής, που αποτελεί υποκείμενο φορέα του Παραχωρησιούχου, είχε την ευθύνη της τεχνικής αντιμετώπισης του προβλήματος. Με δεδομένη την τραγική εξέλιξη των γεγονότων, θεωρώ την αναφορά σας στην απώλεια του διευθυντή της κοινοπραξίας το πρωί της επόμενης μέρας, άκρως απαράδεκτη.
Όσο αφορά τα δώρα τις ημέρες των εορτών, από επιχειρηματίες του κατασκευαστικού κλάδου και φορείς, προς εμένα ως Υφυπουργό, θα ήθελα να σημειώσω:
α) Δώρα σχετικής αξίας δεν έγιναν δεκτά. Χαρακτηριστικό είναι και το δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 25-12-09, το οποίο αναφέρεται στην επίμονη προσπάθεια του «ανώνυμου» τηλεφωνητή προς το γραφείο μου, να αποδεχθεί το Lap-Top, και προς τον οποίο δηλώθηκε κατηγορηματικά, ότι δεν γίνεται δεκτό.
β) Έντυπα, λευκώματα, αναμνηστικά και δώρα μικρής αξίας, όπως είδη τροφίμων, ποτά κ.τ.λ., με εντολή της διευθύντριάς μου, καταγράφηκαν από το γραφείο μου. Με επιστολή μου την Δευτέρα 28-12-09 προς το γραφείο του Πρωθυπουργού πρότεινα συγκεκριμένο τρόπο συγκέντρωσης και διαχείρισης των αντίστοιχων δώρων από όλα τα κυβερνητικά, κρατικά ή άλλα γραφεία, προς τα οποία στέλνονται αντίστοιχα δώρα.
Αυτό που πρότεινα να αλλάξει, επειδή δεν μπορείς να απαγορεύσεις σε κάποιον να στείλει ένα συμβολικό δώρο, είναι ο τρόπος διαχείρισής τους. Η πρότασή μου δηλώθηκε πως είναι καλή και θα συμπεριληφθεί στον «Κώδικα Δεοντολογίας».
Όμως δεν καταλαβαίνω γιατί δεν δημοσιοποιείτε τη λίστα όλων αυτών που έστειλαν δώρα αυτού του χαρακτήρα στο γραφείο μου, τις ημέρες των εορτών.
Όπως καταλαβαίνετε εγώ τίποτα δεν απέκρυψα και τίποτα δεν έχω να κρύψω.
Μάλιστα όπως έχω πει, περιμένοντας την απάντηση του «Πρώτου Θέματος» την Κυριακή, προτίθεμαι εγώ να παρουσιάσω το περιεχόμενο του «επίμαχου» φακέλου που εστάλει στο Μαξίμου και με το οποίο υποτίθεται έχω καταγγελθεί.
Θα σας παρακαλέσω μάλιστα και εσάς να παρευρεθείτε στην παρουσίαση και να δείτε το περιεχόμενο του φακέλου, για να διαπιστώσετε, τόσο το αρχικό σας λάθος, όσο και τα λάθη που συνεχίζετε να κάνετε.

Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

3 Ιαν 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

Προς: Διεύθυνση Συντακτικής Ομάδας εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».
Υπόψη: κ. Αναστασιάδη Θέμου


Κύριε Διευθυντά,
Σε σχέση με το δημοσίευμα της 03-01-2010 της εφημερίδας σας με τίτλο «Νέα περίπτωση Ρόβλια με ρουσφέτια Μαγκριώτη» του δημοσιογράφου κ. Ανδρέα Μπελεγρή, θα ήθελα να τονίσω:

α) Οι δύο φωτοτυπίες που δημοσιοποιούνται δεν έχουν καμία σχέση με το γραφείο μου, όπως με διαβεβαιώνουν οι συνεργάτες μου. Σημειώνω ότι ο γραφικός χαρακτήρας δεν αντιστοιχεί σε κανέναν εκ των συνεργατών μου.
β) Ευχαριστώ όμως, που για πρώτη φορά, γίνομαι πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα σας, παρ’ ότι το θέμα, όπως φαίνεται και από το ρεπορτάζ της εφημερίδας σας, στη σελίδα 17 είναι ανύπαρκτο και αναπόδεικτο.
γ)Λυπάμαι βέβαια γιατί, παρ’ ότι στους 3 περίπου μήνες που είμαστε στην Κυβέρνηση και στο Υπουργείο, υπήρχαν πολλά και σημαντικά θέματα που θα μπορούσαν να είναι ειδήσεις και για σας, και δυστυχώς δεν ήταν.
Ως παραδείγματα αναφέρω:
Όλα αυτά που παρουσιάσαμε με τον κ. Ρέππα για την πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι τις εκλογές του Οκτώβρη.
Η φονική κατολίσθηση στα ΤΕΜΠΗ.
Η απόφασή μας να επαναδιαπραγματευθούμε τις Συμβάσεις Παραχώρησης για τους πέντε Αυτοκινητοδρόμους, που υπογράφηκαν το 2007 και πληρώνονται κυρίως με τα ήδη πανάκριβα διόδια, και τα οποία από την Σύμβαση προβλέπεται να αυξηθούν και άλλο, τον επόμενο χρόνο.
Ακόμη η ακύρωση της προεκλογικής δημοπράτησης του Φαραωνικού έργου των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής και του επανασχεδιασμού τους για να μην καταστραφεί το περιβάλλον και η Αττική.
Η αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο, με δημόσια διαβούλευση, που άρχισε στο διαδίκτυο και αναφέρεται στην ανάθεση μελετών και δημοσίων έργων.
Σταματώ εδώ γιατί ο κατάλογος είναι μεγάλος. Άλλωστε, όπως γνωρίζετε το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και τώρα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, διαχειρίζεται περίπου το 40% του ΠΔΕ και των ΚΠΣ ετησίως.
δ)Η προχειρότητα(;) με την οποία γράφτηκε το ρεπορτάζ και πέρα από κάθε δεοντολογία, χωρίς στοιχειώδη επικοινωνία πριν τη δημοσίευση, σας οδηγεί να γράφετε δύο φορές ότι το γραφείο μου είναι στην Ιπποκράτους, ενώ το γραφείο μου είναι στην Χαριλάου Τρικούπη, στο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ.
ε)Ακόμα δύο απλές παρατηρήσεις. 1) Στην φωτοτυπία του ανύπαρκτου ημερολογίου μου, ο υποτιθέμενος ενδιαφερόμενος μιλά υποτίθεται με την γραμματεία μου για την αξιοποίηση του, φαντάζομαι στην διοίκηση των οργανισμών και η οποία με καταγράφει ως Υπουργό, ενώ είμαι Υφυπουργός 2) Όπως ξέρετε είμαι Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και χρόνια με «κατηγορούν» οι φίλοι μου ότι δεν έχω βοηθήσει για μεταθέσεις ακόμη και απολύτως δίκαιες. Είναι υπερβολικό να γράφετε ότι κάποιος γονιός φαντάρου κάτοικος Αθήνας, παίρνει στο δικό μου γραφείο και ζητά μετάθεση του γιού του, από τη Ρόδο στην Αθήνα, που πιθανά θα γίνει τον Μάρτη, μετά τρεις μήνες όπως γράφετε.
στ) Όλοι έχουν καταλάβει τις σκοπιμότητες του δημοσιεύματος σας, το οποίο όμως πέρα των σκοπιμοτήτων, είναι άκρως δυσφημιστικό και συκοφαντικό και γι’ αυτό επιφυλάσσομαι για τα νόμιμα δικαιώματά μου. Ευελπιστώ ότι και εσείς καταλάβατε το απόλυτο λάθος σας και θα ζητήσετε δημόσια και έγγραφη συγνώμη.


Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων